Recension: Wolfenstein: The New Order

titanfall coverUtgivare: Bethesda Softworks
Utvecklare: Machine Games
Releasedatum: 2014-05-20
Plattform: PC, Xbox 360, Xbox One, Playstation 3, Playstation 4
Kategori: Action, First-person

Hur skulle det se ut om nazisterna vann Andra Värld kriget? I Wolfenstein: The New Order så får du en inblick på det, nazisterna vann kriget och styr världen med ett järngrepp och USA vart helt hjälplösa efter att de vart atombombade. Sedan har vi Blazkowicz som under en mission i början vart så pass skadad att han inte kunde röra sig och hjälplös såg hur tiden passerade honom. I mentalsjukhuset, där Blazkowicz satt i sin rullstol, såg han hur nazisterna kom och plockade med sig patienter för att tortera/experimentera på de, endast den digitala guden vet vad som egentligen hände de patienterna. Men en dag när nazisterna va där för att döda alla så fick han sinnet tillbaka och såg till att alla nazister vart dödade.

Wolfenstein The New Order 4

Spelkänslan i Wolfenstein: The New Order: Så som många spela han börjat med så börjar spelet med lite krig för att man som spelare ska komma igång, du får lära dig hur man rör sig, hur man använder saker, hur man skjuter, hur man hjälper andra, håller koll på omgivningen och lite annat för att förbereda dig till riktigare spelet.

När du väl är inne i spelet så kan man spela på  två olika sätt, en är att köra lite stealth och försöka ta ner alla fiender tyst för att inte dra till dig uppmärksamhet eller den andra alternativet så är det bara ta fram vapnen och skjuta som en galning. Men något man måste tänka på hela tiden är att ditt liv inte laddas upp automatisk, det betyder att du måste hela tiden tänka på att hitta health packs och försöka hålla ditt HP till max, annars blir det slakt.

Wolfenstein The New Order 2

Vapen i Wolfenstein: The New Order är brutala, de är stora, skjuter snabbt och gör stor skada, det är något man gillar när man spelar skjut spel och samtidigt så behövs de när man vet vad det finns för fiender i spelet. Något man måste tänka på i spelet är ammunition, sitter man och håller ner skjut knappen så kommer de ta slut och för att plocka mer ammunition snabbt så gäller det att springa fram till de döda kropparna och spamma knappen för att plocka upp de, något som hade kunnat vara i automatik vilket jag tycker att Machine Games gjort ett litet misstag där.

Något som fattades i spelet är en vapenhandlare som tyvärr inte fanns. Man vart tvungen att börja varje mission med ett vapen som du fått och alternativet för att använda andra vapen vart att plocka vapen från de döda kropparna, vilket ledde till att man misslyckades en del gånger med några mission på grund av att man inte hade någon vapen som passade mig.

Wolfenstein The New Order 3

Jag älskade spelet, den fick min adrenalin att pumpa och det är det man letar efter i en bra action spel, det fan gott om om fiender och några fiender som gav riktigt bra motstånd där taktik vart svaret för att lyckas. Wolfenstein: The New Order är helt värt att spela. Vapen hanteringen hade varit perfekt om det inte vart för ammunitions plockandet och valet att själv kunna välja ett vapen att börja spela en mission med. Och för alla Wolfenstein 3D fans så har ni möjliheten att spela original spelet i Wolfenstein: The New Order om ni letar lite, eller googlar upp det.

Utgivare: Bethesda Softworks Utvecklare: Machine Games Releasedatum: 2014-05-20 Plattform: PC, Xbox 360, Xbox One, Playstation 3, Playstation 4 Kategori: Action, First-person Hur skulle det se ut om nazisterna vann Andra Värld kriget? I Wolfenstein: The New Order så får du en inblick på det, nazisterna vann kriget och styr världen med ett järngrepp och USA vart helt hjälplösa efter att de vart atombombade. Sedan har vi Blazkowicz som under en mission i början vart så pass skadad att han inte kunde röra sig och hjälplös såg hur tiden passerade honom. I mentalsjukhuset, där Blazkowicz satt i sin rullstol, såg han hur nazisterna kom…

Review Overview

Handlingen
Spel systemet
Vapen
Övrigt

Andrenalinisk

Summary : En skön adrenalinfylld spel som får dig att vara glad att nazisterna inte vann kriget

User Rating: Be the first one !

About Philippe Antonio

My name is Philippe Antonio and I love movies! Have a movie collection that I wouldn't even trade for a new Ferrari (the gasoline is to expensive) ... I love to draw and have my art on another website Blackbrush.se. Besides that, I also love Gadgets and Zlatan ... well, football generally. I Founded this website for my comic figure at first but has lately just focused on movie/game news, reviews and that stuff. So hope you liked it!