RECENSION: WATCH DOGS (2014) PS4

Utvecklare: Ubisoft Montreal
Utgivare: Ubisoft
Antal spelare: 1
Antal spelare online: 1-2
Åldersgräns: Från 18 år
Premiär: Ute nu, finns att köpa här!

Oj, hur ska man börja… idag har spel rätt mycket krav på sig när det gäller att lyckas och det är inte lätt att komma ut med ett helt nytt spel och leverera på första försöket… Jag ska tala om hur det gick för Watch Dogs i mitt tycke.

watch dogs 1

Jag ska inte avslöja något om handlingen då den direkt överraskar dig och ger dig ett mål i spelet. Men den har spänning, något som växer ju mer du kommer in i spelet men det tar lite tid. Du spelar i en framtida Chicago som Aiden Pearce, en cool man som har ett dystert bakrund som du med tiden lär känna bättre och börjar känna sympati för.
Watch Dogs påminner väldigt mycket om GTA blandat med Splinter Cell, du har den stora världen där du i stort sätt kan åka vart du vill, sno vilken bil du än vill och göra side missions men där man helst vill göra det utan att någon upptäcker dig, för väldigt mycket i spelet går ut på att du ska “hacka” dig fram till ditt mål. Nått man i början har svårt för att lära sig men som sen går som en dans. Du kan hacka dig in i nästan vad som helst, mobiler, kameror, tunnelbanan, billarm, gatustolpar, lampor…. ja allt som har en internåtkomst i stort sett och det är just kamerorna som kommer spela stor roll.

watch dogs 2

Grafiken i Watch Dogs är väldigt bra men jag trodde den skulle vara lite bättre, efter att ha sett GTA så är det inte mycket som skiljer sig där och jag har svårt att bli imponerad, man kan te.x inte dyka ner i vattnet, även om det inte spelar någon roll så är det något man borde kunna göra i en fri värld vilket gör att det inte känns lika öppet som GTA, du kan iallafall simma och använda båtar. Men som sagt, för ett spel med så stora områden att röra sig på så ser det väldigt bra ut, Chicago känns som en äkta stad också med många variationer av olika slags människor, jag tror inte jag stötte på någon som liknade en annan.

Jag njöt ändå faktiskt av Watch Dogs, jag gillade storyn och spänningen, det kändes som en lång film man själv kunde ta sig igenom. Ubisoft vet hur man levererar och dom lyckas även denna gång. Jag är rätt så säker på att det kommer komma en och fler uppföljare och dom kommer säkerligen bli minst lika bra som denna, men dom har satt ribban väldigt högt kan jag säga för Watch Dogs är grym!

watch dogs 3

Betyg: 8,5/10
+ Storyn, grafiken, atmosfären, kontrollen…
– Enkla pussel och hackningar, lite enformigt ibland… att man inte kunde dyka ner i vattnet, hehehe… nä.

About Philippe Antonio

My name is Philippe Antonio and I love movies! Have a movie collection that I wouldn't even trade for a new Ferrari (the gasoline is to expensive) ... I love to draw and have my art on another website Blackbrush.se. Besides that, I also love Gadgets and Zlatan ... well, football generally. I Founded this website for my comic figure at first but has lately just focused on movie/game news, reviews and that stuff. So hope you liked it!