Recension: Titanfall

titanfall coverUtgivare: Electronic Arts
Utvecklare: Respawn Entertainment
Releasedatum: 2014-03-13
Plattform: PC, Xbox 360, Xbox One
Kategori: Action, First-person, Sci-fi

I Titanfall världen så är det krig mellan olika civilisationer och utspelar sig vid utkanten av rymde där målet är att försöka ta över solsystem som är obebodd för att hitta nya hem att kolonisera sig. Spelet är en online multiplayer first-person shooter spel  där du som spelare har möjligheten att spela för laget Militia eller IMC, som krigar mot varandra, och där kan välja mellan 3 olika Titan Pilots som är Rifleman, CQB eller Assassin. Alla klasser har olika egenskaper som ska hjälpa ditt lag att vinna kriget och en av egenskaperna är att alla har möjligheten att ta fram en TITAN till kriget som är en krigsrobot du kan hoppa in och styra inifrån.
Spelet är uppdelat i 2 olika lägen, en är Campaign mode där man spelar handlingen med andra spelare och den andra är Classic mode där du kan själv välja vad för spelläge du vill spela.

Campaign mode i Titanfall är verkligen en helt ny upplevelse för mig då det är något nytt för mig att springa runt i first-person med många andra spelare och försöka klara av storyn, frågan jag ställde mig är varför inte fler first-person shooter spel inte gör samma sak, det är en självklarhet att de flesta som köper såna typer av spel är på grund av multiplayer läget och varför inte satsa på att göra handlingen till en multiplayer baserat handling? Jag tror att Titanfall just nu tar FPS Campaign mode till en helt annan nivå, för det är så sjukt rolig att köra med andra människor när det gället FPS spel. Det är något de verkligen lyckat med.

titanfall

The Titans är krigets spader ess, stora maskiner som kan röra sig snabbt omkring och har feta vapen på sig, kan kriga utan att man sitter inne och styr de och skydda dig om det är nu det du vill att de ska göra. Det är verkligen då kriget börjar när Titans börjar falla ner från himlen. Men underskatta inte vad Pilots kan göra, spelar man rätt så kan man göra väldigt mycket skada mot en Titan. Som Pilot så han man lite andra egenskaper än vad Titans har, du kan springa på väggarna  och sen kan man dubbel hoppa så man kommer åt ställen där man inte förväntat sig att komma åt, som till exempel högt uppe på ett hus och sen är det bara att skjuta ner alla då de inte förväntat sig att man sitter där uppe och skjuter de.
Spelet är fylld av adrenalin som aldrig tar slut, som någon annan förklarade det, ” CoD och Battlefield på anabola”. Kan säga att det stämmer väldigt bra in i Titanfall.

titanfall 2

Sjukt roligt spel, när man spelar så känns det som om man alltid är igång och det är så FPS spel ska vara, man ska känna hur hjärtan dunkar snabbare hela tiden.
Grafiken på Titanfall vart helt klart grymt, men frågar du mig så är det inte helt i fokus då själva gameplay tar över hela spelet  och gör att inget annat är viktigare, det är inte en dålig sak, mer en komplimang.
Och något som många verkar ha klagar över är Screen Tearing men det är inget som jag märk av alls.
Titanfall är självklart ett spel man måste spela innan man dör, så se till att hoppa på titanfall-tåget innan den försvinner.

Utgivare: Electronic Arts Utvecklare: Respawn Entertainment Releasedatum: 2014-03-13 Plattform: PC, Xbox 360, Xbox One Kategori: Action, First-person, Sci-fi I Titanfall världen så är det krig mellan olika civilisationer och utspelar sig vid utkanten av rymde där målet är att försöka ta över solsystem som är obebodd för att hitta nya hem att kolonisera sig. Spelet är en online multiplayer first-person shooter spel  där du som spelare har möjligheten att spela för laget Militia eller IMC, som krigar mot varandra, och där kan välja mellan 3 olika Titan Pilots som är Rifleman, CQB eller Assassin. Alla klasser har olika egenskaper som ska hjälpa ditt lag…

Review Overview

Världen
Spelkänsla
Handlingen
Övrigt

ETT MÅSTE

Summary : Grymt Sci-fi krigs känsla varje gång man går in och spelar och så måste jag säga att det är riktigt smart tänk av Respawn att köra Campaign mode som om det vore Classic mode fast med handling, kanske inte bästa handlingen men roligt är den. Titanfall är ett MÅSTE för alla FPS spelarna.

User Rating: 4.5 ( 1 votes)

About Philippe Antonio

My name is Philippe Antonio and I love movies! Have a movie collection that I wouldn't even trade for a new Ferrari (the gasoline is to expensive) ... I love to draw and have my art on another website Blackbrush.se. Besides that, I also love Gadgets and Zlatan ... well, football generally. I Founded this website for my comic figure at first but has lately just focused on movie/game news, reviews and that stuff. So hope you liked it!